Realistische doelen stellen
Waar het in onze business om draait is dat er aan de ene kant klanten zijn met een bepaalde verwachting. Daarnaast is er de hoop dat deze verwachting wordt waargemaakt. Waar veel bedrijven in tekort schieten is het stellen van realistische doelen.
In ons vakgebied worden vaak gouden bergen beloofd om de klant binnen te halen. Dit is niet onze werkwijze. Wij houden jou geen wortel voor, maar scheppen een realistische voorstelling van hoe de zaken er nu bij staan en wat er moet gebeuren om tot een bepaald doel te komen (vaak de verwachting van de klant).
Wat mij erg beviel aan de werkwijze van Marc en Nance is de manier waarop zij communiceren. Ze winden er geen doekjes om en geven duidelijk aan waar we staan en wat er moet gebeuren. Via een stappenplan konden we de resultaten vanaf het nulmoment goed zien.
– Sharon van Huursites
Evalueren en bijstellen
Het leven loopt niet altijd zoals we graag willen en ook op werkvlak zullen er tegenslagen zijn. Gelukkig zijn er ook vaak positieve ontwikkelingen en lopen zaken soms beter dan verwacht.
In beide gevallen is het belangrijk om op tijd te evalueren en (waar nodig) bij te stellen. Ook na afloop van een bepaald traject lasten wij altijd een moment in voor evaluatie. Wat gaat goed en wat kan beter? Vanuit een positieve visie blikken wij terug en vooruit op de werkzaamheden. Waar valt nog winst te behalen? En wat gaat de goede kant op? Evaluatie is belangrijk omdat het duidelijkheid geeft en dit biedt voor jou de transparantie van onze werkwijze en dito werkzaamheden.